CZYNNIKI SYTUACYJNE

Własną aktywność jednostki jako kategorię czynników związanych z jej właściwościami (te ostatnie nazwaliśmy czynnikami podmiotowy­mi) łącznie z tymi właściwościami można by potraktować wspólnie przeciwstawić czynnikom sytuacyjnym. Czynniki te stanowią trzecią obszerną kategorię determinant uczenia się.Przeciwstawiliśmy je szeroko rozumianym czynnikom podmiotowym, myśląc o właściwościach jednostki i jej własnej aktywności. Chodzi o warunki, w jakich uczenie się przebiega. Ogrywają one dużą rolę, o znaczeniu ich świadczy fakt, że zależnie od nich jedna i ta sama osoba, mimo podobnych działań, osiąga niejednakowe rezultaty, przy czym różnice mogą być znaczne. Istnieją warunki sprzyjające suk­cesowi, są również takie, które mogą decydować o porażce.

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji z różnych dziedzin wiedzy. Jeśli lubisz czytać rożne ciekawostki to dobrze trafiłeś. Zapraszam do subskrybowania i komentowania.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)