DECYDUJĄCE MOŻLIWOŚCI ROZWOJOWE

O jednym i drugim powinny decydować możliwości rozwojowe jednostki, ich ogólna konfiguracja, perspektywy i — w zestawieniu z tymi perspektywami — aktualny poziom osiągnięć. Stymulować trzeba do tego, co jeszcze nie występuje w zachowaniu jednostki, ale co (ze względu na prawidłowości rozwojowe) może już wystąpić, jeśli się o to zadba, i co jest lepsze, doskonalsze, bardziej pożądane w stosunku do tego, co jednostka już osiągnęła. Oddziaływanie, które do takich zachowań nie prowokuje, nie ma pozytywnego znaczenia dla rozwoju i nie stanowi pożądanej stymulacji. Mówiąc o rozwoju, kilkakrotnie sygnalizowaliśmy moż­liwości jego optymalizacji. Uzasadnia ona celowość stymulacji peda­gogicznej. Zajmijmy się nią nieco bliżej.

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji z różnych dziedzin wiedzy. Jeśli lubisz czytać rożne ciekawostki to dobrze trafiłeś. Zapraszam do subskrybowania i komentowania.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)