GWAŁCENIE ZASAD

Można także gwałcić te zasady poprzez tendencyjną eliminację pewnych wartościowych źródeł i ograniczanie się do innych, choć budzą one wątpliwości przez brak dbałości o prawdziwość informacji, przez koniunkturalną jednostron­ność interpretacji. Dalej — sprawa realizacji wybranych już treści programowych. Zapoznawanie się z nimi można organizować tak, że informacje w nich zawarte są głęboko przetwarzane przez ucznia, prowadząc do zrozumienia tego, co działo się w przeszłości, i tego, co rozgrywa się aktualnie, z dążeniem do poznania uwarunkowań motywujących do własnego działania. Zapoznawanie się przez ucznia z nowymi treściami może jednak również polegać na biernym przy­swajaniu, którego efektem jest jedynie gotowość reprodukcji w sytuac­jach szkolnych, czemu nie towarzyszy nawet własne pn:ekonanie prawdziwości powtarzanych danych, a zdarza się, że obecna jest świadomość fałszu.

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji z różnych dziedzin wiedzy. Jeśli lubisz czytać rożne ciekawostki to dobrze trafiłeś. Zapraszam do subskrybowania i komentowania.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)