KONKRETNE ODDZIAŁYWANIE

Konkretne oddziaływanie nie może prowadzić równo­cześnie do optymalizacji rozwoju wszystkich ludzi, ale odnosi się do wyodrębnionych grup bądź poszczególnych jednostek. Więcej: dobrze dostosowane do rozwojowych potrzeb jednych osób z reguły okazuje się niedostosowane do potrzeb innych osób. Stąd między innymi bierze się postulat ramowości programów wypełnianych konkretnymi treściami dopiero przez nauczyciela-wychowawcę, stąd m.in. postulat towrzenia grup względnie jednorodnych w sformalizowanych od­działywaniach (np. grup klasowych w szkole).Nawet w przypadku istnienia takich grup skuteczność oddziaływań zależy od ich zindywidualizowania. Chodzi o uwzględnianie podmioto­wości ucznia-wychowanka, uwzględnianie faktu, że każdy człowiek ma sobie tylko właściwe doświadczenie indywidualne.

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji z różnych dziedzin wiedzy. Jeśli lubisz czytać rożne ciekawostki to dobrze trafiłeś. Zapraszam do subskrybowania i komentowania.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)