NIEZALEŻNIE OD TREŚCI

Podmiotowość ucznia wyraża się m.in. w tym, że: niezależnie od treści programowych pochodzących z zewnątrz ma on tylko sobie właściwą, mniej lub bardziej rozległą wiedzę, pozostającą w okreś­lonym stosunku do tych treści; dysponuje określonym, sobie tylko właściwym, arsenałem umiejętności; coś go interesuje, coś jest mu obojętne, a o czymś innym sądzi, że jest nudne; ma określone, niekiedy ściśle; sprecyzowane, oczekiwania i preferencje. Podmiotowość wychowanka wyraża się m.in. w tym, że w każdej chwili on czegoś chce, a czegoś innego nie chce; coś ceni wysoko, czegoś nie wartościuje w ogóle, a coś jeszcze innego zdecydowanie potępia; coś budzi jego uczucia pozytywne, w coś nie angażuje się wcale, a coś jeszcze innego wywołuje jego emocje negatywne.

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji z różnych dziedzin wiedzy. Jeśli lubisz czytać rożne ciekawostki to dobrze trafiłeś. Zapraszam do subskrybowania i komentowania.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)