OCENY PRZEDZIAŁOWE

Sprawiają one, że nie ma dwu jednostek identycznych, w związku z czym w obiektywnie tej samej sytuacji uczenia się ludzie nie uzyskują dokładnie jednakowych rezultatów. Jeśli nie interesują nas szczegóły, a zadowalamy się ocenami przedziałowymi — jak to często bywa w szkole — to oczywiście można ustalić, którzy uczniowie osiągają rezultaty dostateczne, a którzy dobre bądź bardzo dobre. Zdajemy sobie jednak sprawę, że w każdej z tych wyodrębnionych grup istnieje znaczne zróżnicowanie. Nie sprowadza się ono tylko do tego, że czyjeś osiągnięcia są większe, czyjeś mniejsze. Czasem nie nadają się one w ogóle do takich porównań, są po prostu inne.Mówiąc o podmiotowych wyznacznikach (determinantach) ucze­nia się, mamy na uwadze te zróżnicowania jego przebiegu i koń­cowych rezultatów, które nie wynikają z warunków, w jakich uczenie się odbywa.

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji z różnych dziedzin wiedzy. Jeśli lubisz czytać rożne ciekawostki to dobrze trafiłeś. Zapraszam do subskrybowania i komentowania.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)