ODDZIAŁYWANIE PEDAGOGICZNE

Stąd oddziaływania pedagogiczne muszą mieć charakter całościowy. Próby niezależnej stymulacji rozwoju poszczególnych funkcji są nieporozu­mieniem i nie prowadzą do optymalizacji. Każde oddziaływanie pedagogiczne, by miało sens, musi być podporządkowane ogólniej­szemu celowi stanowiącemu o tym, co ma być osiągnięte w rozwoju jednostki.I ostatni rys omawianej podmiotowości: uczeń-wychowanek to jedna osoba. Nie jest tak, że w oddziaływaniach pedagogicznych kogoś innego naucza się, a kogoś innego wychowuje. Obydwa rodzaje stymulacji wiążą się ściśle ze sobą.Poza uczniem-wychowankiem w oddziaływaniach pedagogicznych wchodzi jeszcze w grę drugi podmiot. Jest nim wychowawca-nauczyciel.

 

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji z różnych dziedzin wiedzy. Jeśli lubisz czytać rożne ciekawostki to dobrze trafiłeś. Zapraszam do subskrybowania i komentowania.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)