PIERWSZY RODZAJ STYMULACJI

Chodzi o to, by były one trafne ze względu na niejednakowe jego możliwości osiągnięć w różnych dziedzinach. Chodzi poza tym o to, by pedagog wspomagał jednostkę w tych wyborach poprzez dostosowaną do owych zróżnicowań wybiórczą stymulację. Pierwszy rodzaj stymulacji optymalizującej rozwój jednostki ma prowadzić do zmniejszenia różnic między poszczególnymi dziedzinami (zmierza ona — jak powiedzieliśmy — do likwidacji słabych stron podmiotu). Rodzaj drugi zaostrza wskazane różnice (wykorzystuje i nasila strony mocne). Jedno i drugie jest w oddziaływaniach pożądane i potrzebne mimo wskazanej przeciwstawności; w jednym i drugim wyraża się optymalizacja rozwoju jednostki.

 

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji z różnych dziedzin wiedzy. Jeśli lubisz czytać rożne ciekawostki to dobrze trafiłeś. Zapraszam do subskrybowania i komentowania.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)