SENS PRZYSWAJANIA WIEDZY

Czy rzeczywiście zadanie nauczyciela polega na tym, by uczeń przyswoił sobie wyznaczone szczegółowo programem szkolnym treści i na żądanie umiał je bezbłędnie re­produkować? Przecież wiedza może być (i nierzadko bywa) balastem nie mającym rzeczywistego znaczenia. Użyteczność wyrażająca się jedynie w możliwości prawidłowego odtworzenia okazuje się mało atrakcyjna, rzadko daje jakiekolwiek korzyści poza murami szkoły. Czy sama tylko reprodukcja, zasadzająca się na wyposażeniu ucznia w wiedzę, może więc być kryterium (wskaźnikiem) dobrego wykona­nia zadania wynikającego z roli nauczyciela? Aby przyswojenie wiedzy miało sens, musi służyć czemuś, co ma wartość. Samo nie stanowi atrakcyjnego celu, może (i powinno) być jedynie środkiem. Ale do czego? Niezbędne jest sprecyzowanie ogól­nego celu pedagogicznych oddziaływań.

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji z różnych dziedzin wiedzy. Jeśli lubisz czytać rożne ciekawostki to dobrze trafiłeś. Zapraszam do subskrybowania i komentowania.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)