W PRZYPADKU DZIECI

W przypadku dzieci i młodzieży ingerencję uzasadnia ponadto niepełna dojrzałość jednostki, wyrażająca się w niezdolności do podejmowania trafnych wyborów z uwzględnieniem odleglejszych celów. Na przykład nie pozostawia się dzieciom swobody w decyzji, czy realizować obowiązek szkolny. Już jednak w starszych klasach dopuszcza się, z uwzględnieniem wyboru dokonywanego przez ucznia zróżnicowany tok kształcenia.A więc w pewnych dziedzinach istnieje niemal pełna odpowiedzial­ność za innych. Na przykład gdy chodzi o przyswojenie (oczywiście na miarę możliwości jednostki) wartości ogólnoludzkich, gdy chodzi o    działanie dzieci nie mających jeszcze, z racji właściwości roz­wojowych, wystarczającego własnego rozeznania co do konsekwencji takiego lub innego postępowania.

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji z różnych dziedzin wiedzy. Jeśli lubisz czytać rożne ciekawostki to dobrze trafiłeś. Zapraszam do subskrybowania i komentowania.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)