ZAKRES I GRANICE ODPOWIEDZIALNOŚCI

Osiągnięcia rozwojowe bywają uwarunkowane nie tylko szeroko rozumianymi oddziaływaniami zewnętrznymi (m.in. pedagogicznymi), ale także czynnikami podmiotowymi (m.in. własną aktywnością jednostki, co do której musi istnieć większa lub mniejsza swoboda). Przecież jednostka rzeczywiście czegoś chce, czymś się interesuje, coś uważa za wartościowe i korzystne dla siebie, coś chciałaby osiągnąć w życiu, do czegoś zmierza.A jeśli brak zgodności na temat tego, co jest pożądane, między ocenami wychowanka i pedagoga?Rzecz okazuje się coraz bardziej zawiła. Odpowiedzialność za innych ludzi jest niewątpliwie ograniczona. Jedynie o poczęciu dziecka decydują wyłącznie inni. Jego rozwój od najwcześniejszych okresów jest wyznaczony już w pewnym zakresie czynnikami podmiotowymi (założeniami dziedzicznymi, cechami wrodzonymi, a później własną aktywnością jednostki, na którą z wiekiem wpływa w coraz to szerszym zakresie jej wola).

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji z różnych dziedzin wiedzy. Jeśli lubisz czytać rożne ciekawostki to dobrze trafiłeś. Zapraszam do subskrybowania i komentowania.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)